Under fliken Översikt i SAM Internet får du en översikt över informationen som du har fyllt i.
Översikten går att skriva ut genom att klicka på skrivarsymbolen uppe i det högra hörnet.
Tänk på att vissa uppgifter inte kan kontrolleras automatiskt av systemet och att du är ansvarig för att alla ifyllda uppgifter är korrekta.
Om du har fel, varningar och/eller observera kommer dessa att visas automatiskt i en lista ”Mina fel och varningar” när du öppnar översikten. Gå igenom listan över fel, varningar och observera och rätta till det som är fel.
Om du har skapat en ändring av ansökan kan du jämföra Översikten med en tidigare version av ansökan. Uppe till höger under rubriken Jämför med en tidigare version klickar du på Ingen jämförelse. Sedan väljer du vilken version du vill jämföra med. Du kan se hur många skillnader det finns mellan de två versionerna som jämförs och du kan också välja att stega framåt till nästa skillnad eller bakåt till föregående skillnad. Det jämförelsen visar är borttagna uppgifter, förändrade uppgifter och nya uppgifter som du har lagt till.
Dessa rubriker finns i översikten:
Här kan du kontrollera dina uppgifter om till exempel namn, adress, telefonnummer, e‑postadress och kontonummer. Uppgifterna hämtas från Mina sidor. För dig som har personnummer hämtas adressuppgifter från Skatteverket.
Om du vill ändra någon kontaktuppgift eller kontouppgifter gör du det på Mina sidor. Du behöver e‑legitimation för att logga in på Mina sidor. Du kan också kontakta Jordbruksverkets kundtjänst. Du kan ändra kontouppgifter på Mina sidor eller med hjälp av blanketten Anmälan – kontonummer.
Observera att:
Om du väljer att klicka på knappen "Börja om" raderas alla uppgifter som du har lagt in i år. De uppgifter som du eventuellt har hämtat från föregående år raderas också men de kan du hämta in på nytt.