Logotyp Jordbruksverket

Digitala plattformar

När vi frågar våra kunder hur de vill komma i kontakt med oss så är det främst genom våra digitala kanaler. Vår närvaro i de olika kanalerna präglas av kontexten och förutsättningarna för respektive kanal, men vi ska alltid verka för en sammanhållen och begriplig upplevelse.

Webbplatser, e‑tjänster och interna system

I våra webbplatser, e-tjänster och interna system är det vi själva som styr över designen. För att vi ska kunna skapa och upprätthålla så enhetliga kontaktpunkter som möjligt för våra kunder och oss själva har vi vår styleguide till hjälp. Där hittar du riktlinjer och komponenter att använda för digital design.

Sociala medier

Vi har även en närvaro på flera sociala plattformar, som Facebook, Instagram och LinkedIn. Varje kanal har sin egen strategi vad gäller målgrupp och budskap. Vill du veta mer eller ha hjälp med innehållet kopplat till våra sociala kanaler kontakta kommunikationsenheten.