Jordbruksverket står bakom de e-tjänster som är framtagna av en extern leverantör. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda dem. Här beskriver vi hur e-tjänsterna uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.
Vår bedömning är att e‑tjänsterna framtagna av vår externa leverantör är tillgängliga och förenliga med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.
Om du behöver använda e‑tjänsterna och du inte tycker att de är tillgängliga för dig, kan du meddela oss. Var så detaljerad du kan när du beskriver ditt problem. Meddela vilken sida eller funktion det är som du har problem med.
Kontakta oss genom att fylla i ett formulär eller ringa till oss.
Vi arbetar löpande med att förbättra e‑tjänsternas tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagkravet, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.
Kontakta oss genom att fylla i ett formulär eller ringa till oss.
Myndigheten för digital förvaltning (DIGG) har ansvaret för tillsyn över lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar ditt påpekande om bristande webbtillgänglighet eller din begäran om tillgängliggörande av innehåll kan du anmäla detta till DIGG.
För våra e‑tjänster har vi låtit en extern leverantör genomföra en oberoende granskning. Den externa granskningen genomfördes via leverantörens egen granskningstjänst.
Jordbruksverket arbetar löpande med förbättring av den digitala tillgängligheten genom kompetenshöjande insatser, framtagna rutiner, checklistor och stöd. Vi har med oss EN 301 549 vid upphandling och kravställning, involverar våra kunder i utvecklingsprocessen och samarbetar med funktionshinderrörelsen.
Den senaste oberoende granskningen gjordes den 12 december 2020.
Redogörelsen uppdaterades senast 16 augusti 2023.