Digital myndighetspost
Välj en digital brevlåda och ta emot post från oss snabbt, säkert och miljövänligt.
Med en digital brevlåda kan du ta emot, läsa och samla din myndighetspost digitalt. Den är gratis och helt frivillig. Det enda du behöver är e‑legitimation, till exempel BankID.
Du läser posten när som helst och var du än är. Du får ett sms eller en e‑post när det finns post i din digitala brevlåda.
Oavsett vilken av brevlådorna du väljer nedan får du din myndighetspost dit. I några av brevlådorna kan du även få post från företag.
Mycket av den post vi skickar ut i dag kan du få du via din digitala brevlåda, men det finns en del utskick som går via vanlig post även om du anslutit dig till digital brevlåda. Ibland använder vi även SMS som informationskanal.
Digitala brevlådor för privatpersoner och enskilda firmor
Om du bara vill ha post från
myndigheter och kommuner.
Om du vill ha post från företag,
myndigheter och kommuner.
Digitala brevlådor för aktiebolag, handelsbolag, kommanditbolag och ekonomiska föreningar
Din digitala brevlåda är säker och enkel att använda
Säkerheten i din digitala brevlåda är högre än för annan e‑post och vanlig post. All känslig information skyddas så att bara den som är behörig kan nå och läsa innehållet. Dina kontaktuppgifter är också skyddade så att inte ens myndigheterna kan nå dem. Du behöver bara ange och ändra dina kontaktuppgifter på ett ställe och du blir då nåbar för alla de myndigheter som är anslutna till tjänsten.
Den gemensamma plattformen som omfattar alla digitala brevlådor heter Mina meddelanden.
Behöver du både en digital brevlåda och Mina sidor?
Din digitala brevlåda och Jordbruksverkets Mina sidor kompletterar varandra, så det är bra att använda båda tjänsterna.
På Jordbruksverkets tjänst Mina Sidor kan du se olika uppgifter som vi har om ditt företag, till exempel dina stödansökningar, djur och kontaktuppgifter. På Mina sidor kan du också se många brev och beslut om dina stödansökningar som också kommer till din digitala brevlåda.
Senast granskad: 2024-05-16