Tillgänglighet för den mobila applikationen Lärkvitter
Jordbruksverket står bakom den här appen. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda den. Här beskriver vi hur appen Lärkvitter uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.
Hur tillgänglig är appen?
Vår bedömning är att appen är tillgänglig och förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.
Vad kan du göra om du inte kan använda delar av appen?
Om du behöver innehåll från appen Lärkvitter som inte är tillgängligt för dig, men som är undantaget från lagens tillämpningsområde, kan du meddela oss. Var så detaljerad du kan när du beskriver ditt problem. Meddela vilken sida eller funktion det är som du har problem med.
Kontakta oss genom att fylla i ett formulär eller ringa till oss.
Rapportera brister i appens tillgänglighet
Vi strävar hela tiden efter att förbättra appen Lärkvitters tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.
Kontakta oss genom att fylla i ett formulär eller ringa till oss.
Tillsyn
Myndigheten för digital förvaltning (DIGG) har ansvaret för tillsyn över lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar ditt påpekande om bristande webbtillgänglighet eller din begäran om tillgängliggörande av innehåll kan du anmäla detta till DIGG.
Teknisk information om appens tillgänglighet
Vår bedömning är att appen är tillgänglig och förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.
Hur vi har testat appen
Vi har gjort en självskattning (intern testning) av appen.
Senaste bedömningen gjordes den 24 augusti 2023.
Redogörelsen uppdaterades senast den 13 juni 2024.
Senast granskad: 2024-06-13