Jordbruksverkets policy för sociala medier

I våra sociala kanaler vill vi dela aktuell information inom vårt breda arbetsområde. Vi vill också öka tillgängligheten till oss och föra dialog.

Vi svarar på kommentarer så snart vi kan, men senast inom två arbetsdagar. Vi svarar dock inte på direktmeddelanden i någon av våra kanaler, utan hänvisar till vår kundtjänst för support i enskilda ärenden.

Regler för kommentarer i våra sociala kanaler

  • Vi håller oss till inläggets ämne.
  • Vi håller en god ton och bemöter varandra med respekt.
  • Vår sida är inget politiskt forum. Politiska frågor ställs till våra politiker i deras forum.
  • Vi diskuterar inte andra myndigheters ansvarsområden eller ärenden.
  • Vi tillåter inte spam, när samma typ av kommentar återkommer med hög frekvens från en eller några få avsändare.
  • Vi gör inga kommentarer som innehåller personliga uppgifter som namn, personnummer, kontouppgifter och inloggningsuppgifter. Med undantag för taggningar (@).
  • Vår kundtjänst ger support i enskilda ärenden.

Kommentarer som går emot våra regler kan komma att döljas eller tas bort. Om en följare bryter mot våra regler vid flera tillfällen kan personen komma att blockeras.

Kontaktuppgifter till kundtjänst

I vårt kundforum Fråga oss kan du hitta svar på frågor som andra har ställt till Jordbruksverket.

Jordbruksverkets uppdrag

Jordbruksverket är Sveriges förvaltnings­­myndighet inom jordbruk, fiske och landsbygd. Vi arbetar bland annat med att utveckla matproduktionen i landet och att skydda djur och växter. Vi får vårt uppdrag från regeringen.

Senast granskad: 2024-09-09